Saturday 26 May 2007

امى ثم امى






السلام عليكو ورحمة الله وبركاته





ازيكووا يا شباب عاملين ايه انا مبسوط جدا انى معاكم فى البلوجات بجد جميلة جدا
ومفيده عشان كده انا سجلت لانى حبيت الموضوع وكان نفسى من زمان انى اشوف حد
بيعمل كده ولما لقيت جريت وسجلت انا عاوز اتكلم عن الفراق احساس وحش قوى لو
الواحد



كان فى فراق بينه وبين والديه بجد يا جماعه احساس وحش جداااا لانك ساعات بيحس
انك وحيد رغم برده وجود اهلك معاك وناسك



وحبايبك لان محدش يقدر يعوض قيمة الأب او الأم عندى اى حد وكمان المشكلة ان
الموضوع مش بس عن الأم او الأب لأ بل



الأخوات كمان وده شىء مقدرش اوصفه لما اخوك يقولك وحشتنى او اختك تقولك
وحشتنى بجد يا جماعه الموضوع صعب وربنا



يخلي ابونا وامنا واخواتنا جميعا ويخليهم دايما بحياة جميلة ويكون فى صحة وسعادة
احنا ممكن نستحمل نيجى على نفسنا عشان



سعادتهم لان ده دين فى رقابتنا وجه الوقت ان احنا نردهلهم سواء انك بعيد عنهم لغرض
(دراسه- شغل - الخ)



حصلت حاجة جميلة قوى انا كان عندى اجازة لمده اسبوعين وكنت مسافر عشان راجع الجامعه
تانى المهم كنت قاعد فى الباص اللذيذ وفجأه



فتحت


وكتبت بيت شعر وده أول مرة اكتب شعر فى حياتى notes الموبايل وفتحت ال
بس يا رب يعجبكم










أنا والله بحبها







لو قلت آه تسمعها ولو فى أخر بلد

لوقلت اه توصلها ولو بعد سنة


ليــــه بس كده يــــا ربـــى

دى الدنيا بقت وحشة فى بعدها بس انا برده قدها


طول عمرى بحبها وأتمنى لو حده زيها

خلتنى اتجنن واتهبل لأنى مش لاقى زيها


ولو اترميت فى حضنها بحس انى جوه فى قلبها

يارتنى كنت حلاوة كان زمانى بعمليه واحدة فى قلبها


أتغربت وشلت هموم وده كله فى سبيل حبها

ياه ع الدنيا وحكاويها دى حاجه مافيش بعديها

ليه بس كده يـــــــــــــــا ربـــــى

ده انا من بعدها استويت


معتش لاقى المانجا و البطيخ

وبقيت عايش على البيتزا والسوسيس


ده انا لو خلصت الحب معاها

بيرجع قلبى يحبها من تانى


ليه بس كده يــــــــــــــا ربـــــــــى

ليه بس كده يا ربى ده انا والله بحبها



12 comments:

Halawa said...

ايه الحلاوة دي يامعلم
مرحبا بيك في البلوجات ياسيدي
ربنا يرد الغايب
ركز في اللي جاي أهم دلوقتي ربنا معاك

شيماء الجيزى said...

اهلا بيك يا ميدو فى عالم البلوجر

اقولك ايه
انا كمان امى ثم امى ثم امى الى الابد
تحياتى لامك الجميله

نصيحه
متكتبش شعر تانى
هيلخبطلك مخك
اسألنى انا
:d

تحياتى وربنا معاك فى الامتحانات

WhItE HeArT said...

بص انا مش هقولك مرحبا بيك في عالم البلوجات لإن الجمله دي بتفكرني بفيلم الميتركس ""بتتنطق كده ومحدش يتريق وانته سيد العارفين ياباشمهندس""
بس نصيحه اخوية
عاوزينك تكتب من البتاع اللي انته قلته علشان بيضحك اوي والله انا قعدت مسخس على حتت الحلاوة بعملية واحده وجوه قلبها والسوسيس والله كلام لذيذ وفاني وألف مبروك على البلوجاية اللذيذه وان شاء الله هنكون معاك موضوع بموضوع

ادعيلنا علشان بنمتحن

يله سلام

كائن نورانى said...

ازيك يا واد يا كلاى

عامل ايه.؟

حلو اوى البوست

خلى بالك منك

جاى امتى؟


سلاموتو

MaMaDo said...

ازيك يا كلااااااااااااى
ايه اخبارك
و اخبار العاشر ايه؟


طبعا امى ثم امى
و فى اغلى منها فى الحياه

مبروك اللوك الجديد
و ولكم فى عالم البلوجرز

دكتور مستكنيص said...

منور البلوجات ياكلاي حلو اوي اللوك بتاعك يارب تستمتع بعالم البلوجر ده واهو فرصة نعرف نجيبك يامعلم
تحياتي ياجميل

عمرو غريب said...

كلام جميل اوي اتمني لك التوفيق

-_- said...

الام نعمة عظيمة

عقد الياسمين said...

و الله الكلمات جميلة
أحلي حاجه الأحساس الصادق
تحياتي و تقديري

Unknown said...

جميلة قوي الكلمات
معتش لاقى المانجا و البطيخ

وبقيت عايش على البيتزا والسوسيس


ياسلام فعلا الأم دي نعمة
:)))

Radwa said...


لا جميله اوى والله وبعدين باين اوى انك كاتب اللى ف قلبك

ربنا يخليهم ليه ما يحرمكش منهم ابدا ويخليك ليهم

الخيط الرفيع said...

صبوحة يا ابني
ربنا يخليها لينا كلنا